NEWSPOL

Pilny komunikat najpopularniejszego polskiego banku! Klienci mogą stracić środki

PKO BP ostrzega klientów przed fałszywym poczuciem bezpieczeństwa związanym z „zieloną kłódką” przy adresach stron internetowych.

Symbol ten, który większość użytkowników kojarzy z bezpiecznym połączeniem i szyfrowaniem danych, nie gwarantuje pełnej ochrony.

– Certyfikat TLS jest łatwy do zdobycia i można go uzyskać bezpłatnie – tłumaczy Klaudia Dobińska z NASK Polska w rozmowie z Interią Biznes.

W ramach działań edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w bankowości internetowej, PKO BP przestrzega klientów przed poleganiem wyłącznie na zielonej kłódce.

Bank zwraca uwagę, że należy brać pod uwagę więcej elementów, które widoczne są w przeglądarce, aby upewnić się, że strona jest autentyczna.

PKO Bank Polski opublikował w poniedziałek ważny komunikat ostrzegający przed oszustami podszywającymi się pod bank i rozsyłającymi fałszywe wiadomości.

Przykładem może być e-mail zatytułowany:

„PKO przekazało potwierdzenie płatności – ID transakcji: P24CON*”. Fałszywe wiadomości zawierają zazwyczaj różne adresy nadawców, takie jak: „PKO Bank Polski S.A. mail@mail.com”.

Jak wskazuje PKO BP, w treści takich wiadomości znajdują się linki prowadzące do strony w domenie cloud.diemo.space, z której można pobrać złośliwe oprogramowanie.

Bank stanowczo ostrzega, by nie otwierać załączników ani nie klikać w podejrzane linki, gdyż może to skutkować utratą pieniędzy i kontroli nad kontem.

PKO Bank Polski przypomina, że autentyczne wiadomości z banku, zarówno e-maile, jak i SMS-y, nigdy nie zawierają linków do stron internetowych.

Bank apeluje, aby przed zalogowaniem do serwisu iPKO zawsze dokładnie sprawdzać adres strony.

Fałszywe linki mogą również pojawiać się w wynikach wyszukiwania, udając reklamy.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, bank zaleca skontaktowanie się z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

Exit mobile version