NEWSPOL

Polski bank zaatakowany przez hakerów! Należy pilnie zmienić hasło

W jednym z polskich banków odnotowano poważny “incydent bezpieczeństwa”. Przez pewien czas nie działał serwis transakcyjny. Teraz klienci proszeni są zmianę haseł, by móc bez przeszkód korzystać z bankowości internetowej. 

Dane klientów zostały zaszyfrowane, a bankowość elektroniczna przestała działać. Według informacji serwisu Sekurak prawdopodobnie doszło do pierwszego w Polsce ataku ransomware – podaje bankier.pl.

“Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane. Bank przekazał zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu Bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług świadczonych przez Bank” – napisano na stronie internetowej Banku Spółdzielczego w Zambrowie.

“W Banku Spółdzielczym w Zambrowie doszło do awarii, będącej skutkiem incydentu bezpieczeństwa. Przywróciliśmy już dostęp do bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych i firmowych, szybkie przelewy Express Elixir, usługę mojeID, PayByNet oraz aplikację mobilną mobileNet (aplikacja mobilna wymaga ponownego sparowania). Zalogowanie się do bankowości wymaga zmiany hasła”. 

To nie pierwszy atak hakerów na systemy informatyczne banków. W 2015 roku doszło do głośnego incydentu, w wyniku którego włamywacz pozyskał dane klientów Plus Banku. Z reguły jednak cyberprzestępcy atakują częściej klientów bankowości, a nie same banki.

Wkrótce więcej informacji.

Exit mobile version