Na infolinię PKO BP dzwonili zdenerwowani klienci.
Wielu z nich, logując się rano, było zaskoczonych, widząc na swoich kontach ujemne salda wynoszące nawet kilkaset miliardów złotych.
Poważna awaria dotknęła użytkowników kont firmowych banku PKO BP.
Część klientów banku zobaczyła na swoich kontach miliardowe kwoty na minusie.
„Pracujemy nad automatycznym skorygowaniem tego błędu” – powiedziała Joanna Błaszczyk z PKO BP w rozmowie z Polsatnews.pl.
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o utrudnieniach, wynikało, że problemy w PKO BP rozpoczęły się w czwartek po godzinie 6.00.
To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń.
„PKO BP omyłkowo pobrało ode mnie dziś w nocy 173 miliardy PLN prowizji.
Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku? (wychodzi około 44 miliony PLN/doba)” – napisał na platformie X jeden z klientów banku.
Jak ustalił reporter RMF FM Kacper Wróblewski, pracownicy banku wykluczyli, że system elektroniczny padł ofiarą ataku hakerskiego.
Doszło po prostu do awarii, która dotyczyła wyłącznie kont firmowych dużych korporacji.
Na infolinię PKO BP dzwonili zdenerwowani klienci. Niektórzy, po porannym zalogowaniu, mogli przeżyć ogromny szok, widząc na swoich kontach ujemne saldo wynoszące nawet kilkaset miliardów złotych.
Doniesienia o awarii potwierdził sam bank PKO BP.
„Doszło do błędu technicznego i błędnego zaksięgowania prowizji dla części klientów korporacyjnych, czyli tych największych klientów” – powiedziała Aneta Styrnik-Chaber z centrum prasowego PKO BP w rozmowie z Interią Biznes.
PKO BP jest największym bankiem uniwersalnym w Polsce, z udziałem Skarbu Państwa wynoszącym 29,43% akcji.
Wartość aktywów banku wynosi 473 miliardy złotych, a jego zysk netto w 2023 roku przekroczył 5,5 miliarda złotych. Bank obsługuje 11,9 miliona klientów.
Wkrótce więcej informacji.