Europejskie ramię japońskiej marki Muji zamierza złożyć wniosek o upadłość i dokonać poważnej restrukturyzacji. Spółka twierdzi jednak, że proces ten nie będzie miał bezpośredniego wpływu na sklepy, personel ani funkcjonowanie sieci.
Muji to jedna z najbardziej znanych na świecie japońskich marek projektujących akcesoria domowe, ubrania, meble i przedmioty codziennego użytku. Na początku w ofercie Muji znajdowało się zaledwie 40 produktów: dziś jest ich ponad 7 tysięcy. Marka od lat stanowi ważny symbol japońskiego minimalizmu. Muji ma wielu wielbicieli również w Polsce. W Europie marka Muji posiada sklepy w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Szwajcarii, Finlandii, Francji, Danii i we Włoszech. Sklepy w Polsce i Irlandii są niezależne od europejskiej części Muji, bo działają na zasadzie franczyzy.
Jak informuje brytyjski branżowy serwis The Business Desk, europejski oddział marki ma kłopoty i ogłosił restrukturyzację.
– To część zaplanowanej, strategicznej restrukturyzacji przedsiębiorstwa i zarząd Muji spodziewa się wkrótce doprowadzić ten proces do końca. Z punktu widzenia współpracowników i klientów Muji w Europie wszystko pozostanie tak jak dotychczas – wszystkie sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy będą funkcjonować bez zmian i wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane – oświadczył rzecznik prasowy firmy w rozmowie z The Business Desk.