Aż 1000 zwolnień w dużej polskiej sieci handlowej. To plan, mający na celu zachowanie konkurencyjności i rentowności spółki. Proces redukcji zatrudnień realizowany ma być do połowy 2024 roku, a docelowo z firmą pożegna się około 6-7 procent obecnych pracowników.
Proces zwiększenia efektywności obejmuje redukcję ok. 1000 etatów, przy czym w 40% dotyczy zwiększenia produktywności, a nie zwolnień konkretnych osób, zaś proces rozpoczął się już w 2023 roku i będzie realizowany do połowy 2024 roku, podkreślono.
W ostatnim czasie przez Polskę przechodzi fala zwolnień zarówno w firmach polskich, jak i zagranicznych. Niektórzy pracodawcy redukują liczbę zatrudnionych o setki, a nawet tysiące osób. Teraz podobne plany ogłosiła największa polska grupa hurtowa zarządzająca też sieciami sklepów. Proces zwolnień potrwa do połowy 2024 r.
Jak informuje ISBnews, Grupa Eurocash planuje zwolnić nawet 1000 pracowników. „Firma zdecydowała się na ograniczenie zatrudnienia, by zachować konkurencyjność i rentowność spółki w średnim okresie. Było to możliwe dzięki przeprowadzonej integracji biznesów hurtowych, ale też redukcji zatrudnienia, która w ramach wszystkich spółek Grupy Eurocash wyniesie ok. 6-7 procent” – czytamy w komentarzu spółki przesłanym ISBnews.
Grupa Eurocash, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów ABC i Delikatesy Centrum, poinformowała niedawno, że ogłosiła planuje redukcję zatrudnienia. W ten sposób polski gigant chce zwiększyć efektywność i utrzymać konkurencyjność firmy.
„Proces zwiększenia efektywności obejmuje redukcję ok. 1000 etatów, przy czym w 40% dotyczy to zwiększenia produktywności, a nie zwolnień konkretnych osób. Proces ten rozpoczął się już w 2023 roku i będzie realizowany do połowy 2024 roku. Z punktu widzenia dynamiki branży handlowej w Polsce i konieczności utrzymania efektywności biznesu, ograniczenie zatrudnienia i wzrost produktywności pracowników są konieczne dla zapewnienia konkurencyjności niezależnego rynku FMCG w Polsce” – wskazano dalej.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Wkrótce więcej informacji.