Ogromna sieć handlowa zamyka sklepy w Polsce
Kolejne wielkie sieci handlowe odkrywają karty. Pokazują wyniki sprzedaży i kreślą plany na przyszłość. Wzrosty widać w sieci Dino czy Biedronce. Tego samego nie mogą powiedzieć zarządzający francuskiej sieci Carrefour, która w naszym kraju notuje spadek sprzedaży i zamyka kolejne sklepy.
„Sieć zanotowała w pierwszym kwartale 2024 r. sprzedaż w Polsce na poziomie 576 mln euro (około 2,5 mld zł). Oznacza to spadek LfL o 4,2 proc.” — informuje portal dlahandlu.pl. Przytacza tłumaczenia przedstawicieli sieci, którzy mówią o „trudnym otoczeniu rynkowym” i rosnącej konkurencji.
Serwis dlahandlu.pl poinformował, że francuska siećCarrefour wpadła w poważne tarapaty . Okazuje się, że w pierwszym kwartale tego roku odnotowała sprzedaż w Polsce na poziomie 576 milionów euro . Jak zauważa portal, oznacza to spadek o 4,2 proc. w ujęciu LfL.
Dlahandlu.pl zwraca uwagę, że Carrefour tłumaczy zaistniałą sytuację trudnym otoczeniem rynkowym oraz rosnącą konkurencją od początku tego roku. Teraz przekazano kolejne złe wieści.
Liczba sklepów Carrefour stale spada. Na koniec pierwszego kwartału 2024 roku, sieć miała 813 placówek – a przypominamy – na koniec 2023 roku było ich aż 841. Zlikwidowano więc kolejnych 28 placówek – głównie małe sklepiki convenience.
Francuzi już wcześniej postanowili nieco zmienić swoją działalność i stawiają przede wszystkim na duże formaty. Rezygnują natomiast z popularnych jeszcze kilka lat temu sklepów typu convenience, czyli znajdujących się przede wszystkim w dużych miastach placówek Carrefour express.
Wkrótce więcej informacji.